Mühendislik ve performans sınırlarını zorlamak, Anında İkonlar olarak adlandırılmayı gerçekten hak eden birkaç motosikletten biridir. Ödün vermeden ve Kawasaki Heavy Industries'in kolektif gücünden yararlanılarak yaratılan Ninja H2R, saygı gerektirir ve en yetenekli ve kendini adamış sürücülerin ilgisini çeker. H2R'nin özellikleri: Ohlins arka süspansiyon, yukarı ve aşağı hızlı vites değiştirici, aerodinamik cihazlar, viraj yönetimi ve yatış açısı ekranı. Ninja H2R, tarihteki rolünüzü oynayın. Bu araç kamuya açık yollarda kullanılmak üzere üretilmemiştir.
Kawasaki motosiklet motoru tasarımcıları tarafından KHI Grubu içindeki diğer şirketlerin, yani Gaz Türbini ve Makine Şirketi, Havacılık ve Uzay Şirketi ve Kurumsal Teknoloji Bölümü'nün yardımıyla tasarlandı.
Bilinen Sıralı Dörtlü konfigürasyonuna rağmen Ninja H2R güç ünitesi, bu süperşarjlı motor için özel olarak geliştirilmiş teknolojiyle donatılmıştır: bazıları yeni, diğerleri Kawasaki Group'un teknik bilgisine sahiptir.
Sorunsuz ve hızlı vites değiştirmeyi kolaylaştırmak için köpek halkası tipi şanzıman seçildi. Bu, MotoGP veya Formula 1'de yaygın olarak bulunan şanzıman türüdür ve Kawasaki Yarış Takımının geri bildirimleriyle geliştirilmiştir.
Kawasaki'nin tamamen elektronik gaz kelebeği çalıştırma sistemi, ECU'nun motora gönderilen hem yakıtın hem de havanın (gaz kelebeği valfleri aracılığıyla) hacmini kontrol etmesini sağlar. İdeal yakıt enjeksiyonu ve gaz kelebeği konumu, düzgün, doğal motor tepkisi ve ideal motor çıkışı sağlar.
Yandan bakıldığında Ninja H2R'nin çoğu modern supersport modelinin agresif, öne eğik duruşuna sahip olmaması tesadüf değil.
Aynaların yerine Ninja H2R'nin üst kaportasına monte edilmiş CFRP kanatları bulunuyor.
Tam titanyum egzoz sistemi, başlık ve toplayıcı borular, bir bağlantı borusu ve düz borulu megafon tarzı susturucudan oluşan oldukça basit bir tasarıma sahiptir.
Tek taraflı bir salınım koluna sahip olmak, egzoz susturucusunun bisikletin merkez hattına daha yakın monte edilmesini sağlayarak sportif viraj alma için yüksek bir yatış açısı sağlar.
Kawasaki'nin yeni Yüksek Dayanıklı boyası, çiziklerin kendi kendine onarılmasına olanak tanıyan ve boyanın yüksek kaliteli kaplamasını korumasını sağlayan özel bir kaplamaya sahiptir
Yüksek kaliteli bir hidrolik kavrama daha az bakım sunarak ilk temas koşulunun korunmasını sağlar. Brembo bileşenlerinin üstün doğrusallık ve sorunsuz çalıştırma da sağladığı avantajlardandır.
Süperşarjlı motor için gereken soğutma performansını sağlamak amacıyla silindir kafası tasarımında bir takım hususlar dikkate alındı. Geniş soğutma sıvısı geçiş yolları, yanma odası için ideal soğutma sağlar.
Süper şarj cihazına sağlanan hava, üst kaportadaki çift Ram Hava girişleri yoluyla girer. Toplam ön alanı yaklaşık 13.000 mm2'dir; bu, 300 PS'nin üzerinde çıkışa ulaşmak için ne kadar havaya ihtiyaç duyulduğunu gösterir.
Kafes çerçeve yapısının kullanılması, kasanın performans gereksinimlerini karşılamak için zarif ve hafif bir çözüm sundu.
Motoru kompakt ve basit tutmak amacıyla tek bir yağlama sistemi, motor bileşenleri, süper şarj cihazı ve şanzıman için soğutma yağı sağlar.
Ninja H2R'de Nehir İşaretini kullanmak için özel izin alındı. Genellikle bir üründe kullanımı tarihsel öneme sahip modellere ayrılmıştır.
Yeni enstrüman özellikleri arasında yatış açısı ekranı ve maksimum yatış açısı kayıt fonksiyonu yer alır (Atalet Ölçüm Biriminin eklenmesi sayesinde mümkündür)
Ninja H2R, hızlı vites değiştiriciyle standart olarak donatılmış ilk Kawasaki motosikletiydi. 2017'de hızlı vites değiştirici aynı zamanda debriyajsız vites küçültmeyi de mümkün kılıyor.
KCMF, viraj boyunca (girişten apekse ve viraj çıkışına kadar) motor ve şasi parametrelerini izler; hızlanmadan frenlemeye ve tekrar hızlanmaya yumuşak geçişi kolaylaştırmak için fren kuvvetini ve motor gücünü modüle eder ve sürücülerin viraj boyunca amaçlanan çizgiyi takip etmelerine yardımcı olur.
Sürüş pozisyonu, ultra yüksek hızda sürüş ve devre sürüşü için tasarlandı. Yoğun hızlanma sırasında sürücüye destek sağlamak için kalçayı destekleyen pedler koltuğun arka tarafını çevreliyor.
t5,5 mm kalınlığa sahip bir çift devasa Ø 330 mm Brembo yarı yüzer disk, mükemmel frenleme kuvveti sağlar.
Öhlins'in büyük beğeni toplayan TTX amortisörünün eklenmesi sürücüye çok sayıda fayda sağlar: - Artırılmış arka stabilite - mükemmel sönümleme ve artırılmış sürüş konforu - Artırılmış arka stabilite - Yoldan mükemmel geri bildirim - Hızda daha fazla stabilite.
Kawasaki'nin elektronik direksiyon amortisörü, direksiyon amortisörlerinin en popüler ve saygın üreticilerinden biri olan Öhlins ile ortaklaşa geliştirildi.
Bosch'un kompakt IMU'sunun kullanılması, halihazırda yüksek seviyeli olan KTRC, KLCM ve KIBS'ye ek bir hassasiyet katmanı eklenmesine olanak tanır. IMU, 6 DOF (serbestlik derecesi) boyunca ataletin izlenmesine olanak tanır.
9 modlu KTRC, Kawasaki'nin önceki çekiş kontrol sistemlerinin en iyi unsurlarını birleştirir. Sürücüler, her biri giderek daha yüksek düzeyde izinsiz giriş sunan üç mod arasından seçim yapabilir.
Motor yönetimi için yüksek hassasiyetli elektronik kontrol kullanan Kawasaki modelleri, yüksek düzeyde yakıt verimliliği sağlayabilir.
Frenlerin aniden aşırı uygulanması veya ıslak asfalt veya rögar kapakları gibi kavraması düşük yüzeylerde fren yapmak, motosikletin tekerleklerinin kilitlenmesine ve kaymasına neden olabilir.
Kawasaki'nin yüksek kaliteli orijinal boyası oldukça yansıtıcı, cam benzeri metal bir görünüme sahiptir. 2015 Ninja H2 ve Ninja H2R'de ilk kez otomotiv veya motosiklet endüstrilerinde seri üretim bir araçta ilk kez kullanıldı.
IMU, Gelişmiş Şasi Yönlendirme Farkındalığı anlamına gelir. Kawasaki'nin son teknoloji elektroniklerinin gücü her zaman, minimum donanım kullanarak ECU'ya kasanın ne yaptığına dair doğru ve gerçek zamanlı bir resim veren son derece gelişmiş programlama olmuştur.
Sürücünün konforu ve kontrolü için doğru uyum çok önemlidir. Ancak ideal uyum, fiziksel boyutlarına ve sürüş tarzına bağlı olarak sürücüden sürücüye değişir. ERGO-FIT, sürücülerin ideal sürüş pozisyonlarını bulmalarına olanak sağlamak için tasarlanmış bir arayüz sistemidir.
Kawasaki'nin tamamen elektronik gaz kelebeği çalıştırma sistemi, ECU'nun motora gönderilen hem yakıtın hem de havanın hacmini kontrol etmesini sağlar.
Duruştan itibaren hızlanmayı optimize ederek sürücülere yardımcı olmak üzere tasarlanan KLCM, hareket halindeyken tekerleklerin patinaj yapmasını önlemek için motor çıkışını elektronik olarak yönetir.
KCMF, viraj boyunca girişten apekse ve viraj çıkışına kadar motor ve şasi parametrelerini izleyerek hızlanmadan frenlemeye ve tekrar hızlanmaya yumuşak geçişi kolaylaştırmak ve sürücülerin virajda amaçlanan çizgiyi takip etmelerine yardımcı olur
Kawasaki Motor Freni Kontrol sistemi, sürücülerin tercih ettikleri motor freni miktarını seçmelerine olanak tanır.
Gaz kelebeği tamamen açıkken debriyajsız vites yükseltmeyi mümkün kılarak sürücülerin pistte hızlanmalarını en üst düzeye çıkarmalarına yardımcı olur
KHI Grubunun sahip olduğu bilgi birikimi ve teknolojiden yararlanan Kawasaki'nin süperşarjlı motoru, kompakt tasarımı korurken yüksek motor çıkışı sağlar.
Kawasaki, süper spor motosikletlerin özel yol tutuş özelliklerini dikkate alarak zorlu spor sürüş sırasında minimum müdahaleyle yüksek verimli frenleme sağlayan KIBS'i geliştirdi.
Motor Tipi | Sıvı soğutmalı, 4 zamanlı, sıralı dörtlü, Supercharger'lı |
---|---|
Sıkıştırma Oranı | 8.3:1 |
Valf | DOHC, 16 valf |
Çap x stroke | 76,0x55,0 mm |
Hacim | 998 cm³ |
Yakıt Sistemi | Çift enjeksiyonlu yakıt enjeksiyonu: 50 mm x 4 |
Çalıştırma Sistemi | Elektrik |
Yağlama | Zorunlu yağlama, ıslak karter |
Ateşleme | Dijital |
Maksimum güç | 228,0 kW {310 PS} / 14.000 dev/dak |
RAM Air ile maksimum güç | 240,0 kW {326 PS} / 14.000 dev/dak |
Maksimum tork | 165,0 N•m {16,8 kgf•m} / 12.500 dev/dak |
Şanzıman | 6 vitesli, dönüş vitesi |
Birincil Azaltma Oranı | Islak, çoklu disk |
1 Dişli Oranı | 3.188 (51/16) |
2 Dişli Oranı | 2.526 (48/19) |
3 Dişli Oranı | 2045 (45/22) |
4 Dişli Oranı | 1.727 (38/22) |
5 Dişli Oranı | 1.524 (32/21) |
6 Dişli Oranı | 1.348 (31/23) |
Son Dişli Oranı | Mühürlü zincir |
Nihai Azaltma Oranı | 2.333 (42/18) |
Şasi Tipi | Kafes, yüksek gerilimli çelik |
---|---|
İz | 108mm |
Tekerlek hareketi ön | 120mm |
Tekerlek hareketi arka | 135mm |
Lastik, ön | 120/600 R17 |
Lastik, arka | 190/650R17 |
U x G x Y | 2.070x850x1.160 mm |
Direksiyon açısı LR | 27° / 27° |
Tekerlek tabanı | 1.450mm |
Yerden yükseklik | 130mm |
Yakıt Kapasitesi | 17,0 litre |
Koltuk yüksekliği | 830mm |
Boş kütle | 216 kg |
Ön fren tipi | Çift yarı yüzer Brembo diskler |
Ön fren çapı | Ø330mm |
Ön fren kaliperi tipi | Brembo radyal montajlı, Stylema monoblok, karşıt 4 pistonlu |
Arka fren tipi | Tek disk |
Arka fren çapı | Ø250mm |
Arka fren kaliperi tipi | Brembo, çift pistonlu karşıt |
Ön süspansiyon tipi | Sıkıştırma ve geri tepme sönümlemeli, yay ön yükü ayarlanabilir ve üstten yaylı ters çatal |
Ön süspansiyon çapı | Ø43mm |
Arka süspansiyon tipi | Uni-Trak, Öhlins TTX36 gaz yüklü amortisör, sırt rezervuarlı, sıkıştırma ve geri tepme sönümlemeli, yay ön yükleme ayarı ve üstten çıkışlı yay |
Ohlins RR Amortisörlü Montaj Braketi
Akrapovic hafif titanyum/karbon ön susturuculu tam yarış egzoz sistemi. Yeni stil altıgen karbon susturucu.
Radyal ön fren kaliperli modeller için ön ayak
Ninja H2 modelleri için özel olarak yapılmış özel tek tarafklı arka salınım kolu standı
Güçlü yırtılma önleyici , yırtılmaz kumaştan yapılmıştır. 120 santigrat dereceye kadar ısıya dayanıklıdır.
© Kawasaki.com.tr. Tüm hakları saklıdır - Z Moto